Prowadzisz sklep internetowy, w którym oferujesz własnoręcznie wykonane podkładki filcowe? Chcesz dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów i opowiedzieć im o swojej marce? W takim razie nie może Cię zabraknąć na najpopularniejszym portalu społecznościowym – Facebooku. Sprawdźmy, jak skutecznie promować tam filcowe podkładki.
Stwórz stronę swojego sklepu na Facebooku
Fanpage lub inaczej strona firmowa to witryna, którą tworzysz na Facebooku w celu promowania swoich produktów. Od konta prywatnego różni się dodatkowymi funkcjami. Jedną z nich jest możliwość analizy statystyk strony, a więc sprawdzenia, ile osób odwiedza Twój fanpage i które posty są najpopularniejsze. Dlaczego warto mieć stronę firmową na Facebooku? To świetny kanał, aby „opowiedzieć” potencjalnym klientom o swoich wyrobach, w Twoim przypadku będą to np. podkładki filcowe pod talerze, podkładki filcowe pod kubek, podkładki o wyrazistych kolorach lub w stonowanych szarościach. Dobrym pomysłem jest przygotowanie harmonogramu wpisów facebookowych. Pozwoli Ci to zapanować nad prowadzeniem strony. Nie bez znaczenia są również godziny wrzucania wpisów. Przeanalizuj, w jakich porach dnia Twoi użytkownicy są najbardziej aktywni i wtedy dostarcz im interesujący content, którego bohaterem będą podkładki z filcu.
Reaguj na opinie i komentarze swoich klientów
Świat mediów społecznościowych działa bez chwili przerwy. Nikt nie wymaga od Ciebie, aby przez 24 godziny na dobę być obecnym na Facebooku. Wtedy zabrakłoby Ci czasu na tworzenie wyjątkowych dekoracji z filcu. Staraj się jednak w miarę możliwości w krótkim czasie odpowiadać na wiadomości i reagować na komentarze. Dobre relacje z klientami mają kluczowe znaczenie dla prowadzenia biznesu. Twoja podkładka filcowa przyciąga uwagę i jest wykonana na najwyższym poziomie, ale bez dobrej komunikacji trudno będzie Ci osiągnąć dobry poziom sprzedażowy.
Reklama na Facebooku
Jeżeli chcesz wzmocnić swoją obecność w portalu społecznościowym, możesz skorzystać z platformy reklamowej Facebook Ads. Zaletą kampanii reklamowych na Facebooku jest targetowanie, a więc możliwość dokładnego określenia grupy docelowej, której pokaże się reklama o Twoich podkładkach. Możesz określić wiek, lokalizację, a nawet zainteresowania osób, którym chcesz przedstawić swoją ofertę. Jeżeli chcesz mieć pewność, że kampania jest właściwie przygotowana, możesz jej prowadzenie zlecić specjaliście, dla którego Facebook Ads nie ma tajemnic.