Co zyskujesz wybierając reklamę Facebook Ads?
Każda firma obecna w social mediach, z czasem decyduje się na reklamę. To konieczny punkt na pewnym etapie rozwoju firmy. Firmy, które chcą zaistnieć w social mediach i docierać do szerokiego grona odbiorców, muszą się reklamować. Z uwagi na to, że reklamujących się na Facebooku jest coraz więcej, firmy stawiające wyłącznie na organiczne działania, mają niewielkie szanse na sukces. Facebook Ads to już nie tylko opcja, ale w niektórych przypadkach konieczność. Zalety reklamy Facebook Ads doceniają przede wszystkim małe i średnie firmy, które walczą o pozycję w branży. Co sprawia, że decydują się na reklamowanie na Facebooku?
Zalety wyboru reklamy Facebook Ads
- Kilkukrotnie większy zasięg na Facebooku i należących do niego serwisach (Messenger, Instagram, Marketplace, itd.).
- Dotarcie do dużych, zróżnicowanych grup docelowych o ściśle określonych preferencjach i potrzebach.
- Zwielokrotniony ruch na fanpage’u i więcej reakcji na opublikowane posty.
- Możliwość odsyłania użytkowników na dowolny adres (strona firmowa, sklep internetowy, itd.).
- Budowanie wizerunku firmy na Facebooku i serwisach, które do niego należą.
- Szybszy kontakt z obecnymi i potencjalnymi klientami, możliwość szybkiej reakcji na komentarze i opinie, odpowiadania na wiadomości, itd.
- Zdominowanie konkurencji, która wybiera niższą stawkę za reklamę, oferuje niższej jakości treści lub nie pozostaje aktywna w social mediach.
- Dostęp do szczegółowych statystyk, na podstawie których możliwe jest przeprowadzenie dogłębnej analizy grupy docelowej i jej zachowań.
- Lepsza konwersja i zwrot z inwestycji w działania e-marketingowe.
- Wyższa pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania dzięki odsyłaczom ściągającym ruch z Facebooka.
Jeśli nadal zastanawiasz się nad rozpoczęciem reklamowania w Facebook Ads, pamiętaj, że kampanie mogą być tworzone jednorazowo i w określonym czasie. Dlatego zanim przekonasz się do tego narzędzia, możesz stworzyć małą kampanię testową. Otrzymane wyniki z pewnością Cię zadowoloną, a uzyskane informacje pozwolą na budowanie strategii wobec innych kanałów dotarcia do klienta. Jesteśmy pewni, że szybko przekonasz się do Facebook Ads.
Co powinieneś wiedzieć o reklamie Facebook Ads?
Facebook Ads to system reklamowy stworzony z myślą o promowaniu firm na Facebooku. Umożliwia tworzenie i zarządzanie reklamami w obrębie Facebooka i należących do niego serwisów, takich jak m.in. Messenger, Instagram, Market Place, Audience Network. Facebook Ads to rozwiązanie dla firm, które chcą zaistnieć w social mediach, zwiększyć swoją widoczność w Internecie, docierać do nowych klientów i budować strategię e-marketingową w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania.
Reklama na Facebooku to alternatywa, która powoli staje się koniecznością dla każdego przedsiębiorstwa. Z uwagi na ogromną ilość kont firmowych na Facebooku, nie każde przedsiębiorstwo jest widoczne, a tym samym – nie dociera do swoich potencjalnych klientów. Aby wykorzystać potencjał Facebooka, z którego korzysta już ponad 2 miliardy ludzi na całym świecie, serwis wprowadził opcję reklamowania, która wyrównuje szanse w walce o klienta. Wystarczy wiedzieć, jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową, przekazać wartościowy i angażujący content, zaciekawić i otrzymać satysfakcjonujący efekt.
Facebook instruuje swoich reklamodawców, jak stworzyć i zarządzać kampanią w Facebook Ads. W zakładce Menadżer Reklam umieszcza wiele instrukcji i poradników, które mogą przydać się zwłaszcza początkującym reklamodawcom. Nie każdy jednak potrafi poradzić sobie z następstwem teorii – praktyczna obsługa Facebook Ads wymaga znajomości social mediów, działań reklamowych w Internecie, zachowań odbiorców reklamowanych treści i wielu innych. Pierwszym stopniem, o który może potknąć się początkujący reklamodawca, jest ustalenia celu kampanii. Facebook podpowiada nam co prawda 3 ogólne kategorie celów, spośród których możemy wybrać najbardziej dopasowany do naszej oferty – nie instruuje nas jednak, jak przełożyć to na budżet i targetowanie. Samo zarządzanie reklamą, analizowanie jej działania i wyciąganie wniosków może być problematyczne i czasochłonne. Wyniki odpowiednio monitorowanej kampanii to często jedyny cel reklamowania – właściciele firm chcą wiedzieć, jak reagują użytkownicy, aby przełożyć to na kolejne działania marketingowe. Z uwagi na to, że Facebook Ads wymaga czasu, który dla początkujących reklamodawców jest na wagę złota, firmy decydują się na zatrudnienie agencji. Specjaliści oferują nie tylko reklamowanie w Facebook Ads, które obejmuje tworzenie reklamy, zarządzanie nią, analizowanie i raportowanie otrzymanych wyników. Dobra agencja zapewnia także prowadzenie fanpage na Facebooku, dostarczanie wartościowego contentu i optymalizowanie profilu pod kątem widoczności. Warto wybrać sprawdzoną agencję, którą tworzą zarówno specjaliści social media, jak i eksperci SEM, SEO, doradcy e-commerce i content marketingowcy.
Facebook Ads a Google Ads
Reklamowanie usług w Internecie może odbywać się za pomocą wielu kanałów. Facebook Ads i Google Ads to najpopularniejsze z nich. Oba chętnie wykorzystywane są przez firmy, które chcą zwiększyć swoją widoczność w sieci, a tym samym zyskać nowych klientów. Zarówno Facebook Ads, jak i Google Ads oferują dotarcie do ogromnej grupy użytkowników, zróżnicowanej pod względem lokalizacji, wieku, preferencji, zainteresowań, itp. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał obu narzędzi, warto przyjrzeć się różnicom pomiędzy nimi.
Zarówno Facebook Ads, jak i Google Ads mają duże zasięgi w swojej kategorii. Co to znaczy? Zasięgi Facebooka są największe spośród wszystkich serwisów społecznościowych, Google – pośród wszystkich wyszukiwarek internetowych. Tym, co je różni jest więc specyfika portalu.
Określanie grupy docelowej – punkt dla Facebook Ads
Oba narzędzia targetują grupę docelową na podstawie lokalizacji, wieku i innych danych demograficznych. Jednak w tym rankingu zdecydowanie wygrywa Facebook Ads. Dlaczego? Grupy docelowe reklam Facebook Ads są precyzyjnie określone dzięki ogromnej ilości informacji. Serwis pozyskuje je dzięki dużej aktywności użytkowników i funkcjom, takich jak “lajkowanie”, komentowanie i udostępnianie treści, publikowanie informacji o sobie, dołączanie do grup tematycznych, itd.
Facebook Ads wykorzystuje dane podczas ustawiania kampanii reklamowej, co daje ogromne możliwości reklamodawcy i zwiększa szanse na dotarcie do zdecydowanego klienta.
Wyszukiwanie usług – punkt dla Google Ads
Wyszukiwarka Google znajduje odpowiedź na każde pytanie. Co więcej, dzięki opcji sugerowania, proponuje nam frazy, które mogą ułatwić nam poszukiwania. Użytkownik, który ma możliwość szybkiego i łatwego odnalezienia określonych usług zrobi to za pomocą okienka wyszukiwarki. Wpisując frazę w wyszukiwarkę Facebooka ma małe szanse na odnalezienie tego, czego potrzebuje. Przykładem może być chęć sprawdzenia menu restauracji, której nazwy się nie pamięta. Na Facebooku trzeba to wiedzieć, w Google wystarczy wpisać frazy z cechami szczególnymi, np. “restauracja grecka Wrocław rynek”.
Dokonując wyboru pomiędzy Facebook Ads a Google Ads musisz wiedzieć, że decydują o nim słowa kluczowe. To, czego szukają użytkownicy zdradzają frazy wpisywane w wyszukiwarkę. Od nich zależy również stawka za reklamę, czyli budżet, jaki trzeba określić na samym początku tworzenia kampanii. Narzędzie, którego użyjesz do reklamowania zależne jest również od specyfiki portalu. Facebook, pomimo nagromadzenia różnorodnych treści, omija często trudne tematy, takie jak chociażby pogrzeb – osoba szukająca usług funeralnych nie znajdzie na portalu społecznościowym odpowiedniej oferty. Odpowiedź znajdzie z pomocą Google Ads, który jest bardziej neutralny.
Czy reklama na Facebooku jest skuteczna?
To, czy reklamowanie w Facebook Ads przyniesie oczekiwane rezultaty zależy od wielu czynników. Najważniejszym z nich jest sposób, w jaki zareagują na reklamę osoby, do których jest kierowana. W zależności od określonego celu, użytkownicy wyświetlają lub klikają w reklamę, a następnie przechodzą do firmowego fanpage, na stronę internetową lub sklep online. Tu zaczyna się Twoja rola. Strategia, jaką wypracujesz dla danej kampanii to drugi ważny czynnik, który warunkuje sukces reklamowania na Facebooku.
Skuteczność reklamy na Facebooku zależy od tego, czy odpowiesz na potrzeby użytkowników i zachęcisz ich do działania. Aby to zrobić musisz dogłębnie poznać swoją grupę docelową. Dzięki temu łatwiej będzie określić Ci cel kampanii.
Facebook nieustannie pracuje nad usprawnieniem serwisu i podniesieniem skuteczności reklam. W tym celu wprowadza nowe opcje w Facebook Ads. Jedną z nich jest Campaign Budget Optimisation, która pozwala precyzyjnie dotrzeć wyłącznie do zainteresowanych klientów. Optymalizacja polega na ustalaniu budżetu przez reklamodawcę i dopasowaniu jej do określonej grupy docelowej przez algorytm Facebooka. Robot skanujący serwis jest w stanie dokładnie określić, kto faktycznie zainteresowany jest skorzystaniem z danych usług i do niego skierować komunikat reklamowy. Rozdziela budżet tak, aby reklamodawca wydał jak najmniej pieniędzy na kierowanie reklam do przypadkowych osób i otrzymał jak największy zwrot z inwestycji w kampanię. Metoda ma tak wiele zwolenników, co przeciwników. Wielu reklamodawców preferuje tradycyjne metody samodzielnego ustawiania kampanii, jednak od września 2019 roku Campaign Budget Optimisation jest jedyną opcją ustalania budżetu w kampaniach reklamowych na Facebooku.
Aby nie oddawać całej kontroli Facebookowi, warto znaleźć złoty środek. Trzymanie się określonego celu, monitorowanie kampanii reklamowej i analizowanie wyników to bardzo ważne elementy, które mają ogromny wpływ na skuteczność Twoich działań. Warto o nich pamiętać nawet przy najbardziej zautomatyzowanych rozwiązaniach.
Czy reklama na Facebooku jest tania?
Reklama na Facebooku nie musi być droga. To, ile faktycznie wydasz na kampanię zależy od tego, ile osób będzie zainteresowanych reklamą. Funkcja rozliczania reklam na Facebooku oparta jest na systemie aukcyjnym – reklamodawca, który jest w stanie więcej zapłacić, wygrywa i to jego reklama zostaje wyświetlania określonej grupie docelowej. System aukcyjny został wprowadzony z uwagi na ogromną ilość chętnych do reklamowania się na Facebooku i coraz mniej miejsca do wyświetlania reklam. Nie zawsze oznacza to zaciętą rywalizację. Bywa, że firmy określają niewielki budżet lub oferują niskiej jakości reklamę, a to jeden z czynników brany pod uwagę podczas aukcji.
Reklama na Facebooku – cena
Ceny reklamy na Facebooku mogą zaczynać się już od kilku groszy za dzień wyświetlania. Nawet z tak niską kwotą możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, pod warunkiem, że spełniasz pozostałe kryteria brane pod uwagę podczas aukcji. Jeśli Twoja reklama jest tania, a przy okazji niskiej jakości, konkurencji będzie bardzo łatwo ją przebić i wygrać aukcję. W takie sytuacji możesz podwyższyć stawkę – warto przy tym pilnować budżetu, aby nie wydać na raz zbyt wielu pieniędzy. Dlatego budżet, jaki możesz przeznaczyć na kampanię w Facebook Ads, ustalasz na samym początku. Pamiętaj, że nie musi być to kwota, jaką faktycznie wydasz na reklamę. Jeśli określisz budżet na kwotę, np. 10 zł, a w trakcie wyświetlania kampanii wydasz tylko 7 zł, do Twojego rachunku zostanie dopisane dokładnie 7 zł. Płatność za reklamę w Facebook Ads może być automatyczna (naliczana każdorazowo po przekroczeniu progu rozliczeniowego) lub samodzielna (pobierana ze środków dodanych do konta, bez progu rozliczeniowego). Wydatki na kampanię widoczne są w Menadżerze Reklam na Facebooku.
Bywa, że rachunek końcowy przekracza zakładany budżet. Dzieje się tak, ponieważ opłaty pobierane są za wszystkie reklamy wyświetlane w danej chwili. Dlatego bardzo ważne jest stałe monitorowanie kampanii i wydatków, jakie na nią przeznaczamy. Chyba każdy z nas zna chociaż jedną historię, w której reklamodawca zapomniał o wyłączeniu kampanii i ku swojemu zdziwieniu otrzymał rachunek na ogromną kwotę. Aby zaoszczędzić sobie tego typu sytuacji, warto oddać zarządzanie kampanią na Facebooku profesjonalnej firmie.
Tania reklama na Facebooku
Agencja, oferująca tworzenie, prowadzenie i analizowanie kampanii w Facebook Ads, bierze na siebie odpowiedzialność za Twoje konto reklamowe. Dobra agencja marketingowa oprócz reklamowania zaoferuje to, na czym firmom zależy najbardziej – zoptymalizuje i uatrakcyjni fanpage, do którego kierowani będą odbiorcy reklam. Jako agencja zajmująca się marketingiem w social mediach, oferujemy reklamowanie w Facebook Ads oparte na ściśle określonym budżecie. Tworzymy skuteczne kampanie o dużym zasięgu i wysokim współczynniku konwersji, bez dodatkowych kosztów.